Helg med lite shopping och julbak!!!

Nu är helgen snart slut....... Bara några timmar kvar sen så är det dags för en ny arbets vecka. Men de går så pass fort så snart är det helg igen. Så vad har jag gjort i helgen då?


Lördag: Var in till stan med Maria och Alva och handlade inför söndagens julbak. Sen var jag till stan igen för att köpa lite nya ljusstakar och stjärnor som jag ska ha i förnstren nu till 1:a advent. Sen var vi till mamma och pappa och hämtade en bokhylla som dom hade. Eller ja dom och dom de är syrrans som vi fick låna tills hon ska ha den...... Blev riktigt bra. Satte den där jag har haft frysboxen förr för er som vet vart den stod!




Mina ljusstakar och stjärnor som jag köpte igår. Den längst till vänster har jag fått av mamsen förrut men tog med den oxå eftersom att den är ny!! Tack mamma!!!!!



Söndag:
Idag har jag Julbaka med Maria, Johanna, Camilla, Alva och Elsa!!!! De var riktigt roligt och mysigt!!! Vi har bakat Lussebullar, knäck, rischoklad och choklad kola. Hur ska jag kunna hålla mig ifrån alla go sakerna så att det finns nå kvar till jul? Nån som kan svara på det???




Knäck smeten kokar.





Maria häller upp knäck i formarna. Snacka om koncentrerad!!! :)





Alva var med och julbakde oxå!!!





Elsa var även hon med och julbakade, här i knä på Maria. (Förlåt Maria men jag hade ingen annan bild på Elsa som blev bra)






Julmust drack vi oxå!!! Vad är väl julbak utan julmust???






Här står vi nu alla 4 vuxna och försöker oss på Lussebullarna. (Kan ju lova att de var lite kletigt innan vi fick ordning på degen)




Titta så fina bullarna blir!!! :)






Rischokladen på plats i formarna.



De var alla bilder jag hade för idag. Batteriet var inte de allra bästa i min kamera så jag har inga bilder från chokladkolan och inga bilder när Lussebullarna blev klara. Men jag kan lova att dom blev såååå fiina såååå!!!! :D Eller hur tjejer?

Tack brudar för en väldigt trevlig dag!!!
De måste vi ta och göra om! Kanske påskbaka och midsommarbaka hahahaha!!!!!!



Efter en sån här hård arbetsdag så ska jag ta och lägga mig på soffan en stund nu och glo lite på TV och vila lite känner mig en aning trött....... Man kanske ska ta och smaka en knäck oxå....... Eller så INTE för smakar man en så är det lätt att de blir två och sen flera så jag ska nog försöka att låta bli!!!

Ha en trevlig kväll!!!

Kommentarer
Postat av: Caroline

GÖÖTT !
nöjd nu ? :P

2007-11-26 @ 20:34:57
Postat av: Sofia

Jajamensan!!!! :D

2007-11-27 @ 13:10:18
URL: http://sofiagruvan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0