God mat!

Jag åt så god mat idag till middag så jag tänkte jag skulle dela med mig av de receptet!!! Prova vettja de är super gott!!! :P

Smördeginbakad kassler

3 st smördegsplattor
6-7 hg. kassler

1 burk (2dl) Creme fraich
100 g vitlöksost (creme bonjour)
½ dl klippt persilja (går även bra med fryst)
1 pressad vitlök.

* Rör ihop creme fraichen, osten, persiljan och vitlöken till en röra
* Kavla ut smördegsplattorna, lägg en utkavlad platta i en smord form
* Skiva kasslern men inte ända ner
* Klicka i lite av röran emellan kassler bitarna, och sen de som blir kvar av röran kan du klicka på ovan på kasslern
* Vik upp kanterna på smördegen som kasslern står på och placera sedan den andra plattan över kasslern.
* Kavla ut den sista plattan och placera den smördegen där de fattas (brukar vara på kanterna och på sidan)
* Pensla med ägg
* Grädda i ugnen i 30 min på 225 grader (smördegen ska få en fin brun yta)

Servera med grönsallad, Pasta eller Ris. (jag brukar äta tagliatelle till)

Smaklig måltid till er som provar detta!!!
Man kan om man vill byta ut kasslern mot fläskfilé men man måste då bryna på fläskfilén en stund då innan man lägger in den i smördegen!

Är de nått som är oklart så är de bara att skriva en kommentar så lovar jag att svara!!!!

Men ni får ju jätte gärna kommentera ändå oxå för de är ju så roligt med kommentarer!! hihi

Kommentarer
Postat av: Caroline

jag kommenterar ändå...
här kommer det:
.......
jag kom inte på något
;D

2008-02-12 @ 15:53:55
URL: http://rogindercaroline.blogg.se/
Postat av: ÅR

Låter gott skall prova

2008-02-16 @ 16:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0